Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

New York Times överväger sponsrad journalistik

Publicerad: 30 Maj 2013, 14:47

Den anrika tidningen söker nya inkomstkällor efter två och ett halvt år med sjunkande annonsingångar


Ämnen i artikeln:

New York Times

Enligt adage.com har styrelseordförande Arthur Sulzberger and vd Mark Thompson haft ett antal möten med annonssäljare och redaktionell personal under den senaste månaden för att diskutera möjligheten att erbjuda sponsorskap och advertorials till annonsörer.

New York Times har haft nedåtgående annonsingång under tio kvartal i följd och har ett stort behov av att hitta nya intäktsmodeller.

– Det vi letar efter är olika sätt att använda journalistisk storytelling för att erbjuda en tilltalande miljö för våra annonsörer utan att på något sätt vara oklara mot läsarna, säger Todd Haskel, en av tidningens annonsdirektörer till adage.com.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

New York Times

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.