Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 6 Maj 2014, 14:30
Alla tidningar går inte knackigt. Tillsammans med reklambyrån Vinter kör Skellefteåtidningen Norran ut en kampanj som ska utveckla regionen – med en miljon kronor.
Kampanjen lanserar i samband med att Norran presenterar sin nya nyhetssajt. Tanken med den nya sajten är att tidningen ska öka den digitala närvaron med snabbare nyheter, fler livesändningar och fördjupningar.
Med kampanjen "Norranmiljonen" lovar tidningen att stötta goda idéer som kan utveckla regionen. Tidningen väljer ut ett gäng företag där en miljon kronor ska fördelas på tjänster, medieutrymme eller inköp.
– Kan vi bidra till att realisera både stora som små projekt som utvecklar och förbättrar vår framtid i regionen så gör vi det. Det är bra för vår region är också bra för Norran, säger Lars Andersson, chefredaktör på Norran, i ett pressmeddelande.