Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

NY Times lågprissatsning

Publicerad: 26 April 2013, 15:42

Omslag New York Times.

New York Times Company tar fram fler prenumerationslösningar för att locka nya läsare. Detta enligt New York Times.


Ämnen i artikeln:

New York Times

Företaget planerar att introducera lågpris-prenumerationer som en del i sin strategi att bli bredare på marknaden.

Enligt Mark Thompson, företagets vd, vill man ge läsare möjligheten att endast betala för de största nyheterna som tidningen publicerar.
– Vi vill fördjupa relationen till befintliga kunder, men vill även kunna erbjuda ett större sortiment för att locka nya läsare, förklarar han.

New York Times Company hade en nettovinst på 3,1 miljoner dollar under årets tre första månader, jämfört med 42,1 miljoner dollar under samma period förra året.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

New York Times

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.