Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Nya chefer på DN:s sälj

Publicerad: 21 mars 2014, 12:19

Dan Morén

Foto: Carina Jäderström

Anna Smidemark, Johan Myrin och Jenny Ferm får nya chefsroller inom Dagens Nyheters försäljningsorganisation.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterDan Morén

Anna Smidemark blir försäljningschef för DN-annons. Hon får ansvarför den dagliga försäljningen av Dagens Nyheters print och digitala kanalerna och kommer att arbeta genom sex försäljningschefer.

Anna Smidemark, som kommer att rapportera till försäljningsdirektören Dan Morén, har god erfarenhet av Dagens Nyheter genom att ha arbetat på tidningen i fyra år. Hon kommer senast från rollen som försäljningschef för team text på Dagens Nyheter.

– Jag ser det som en stor utmaning och ett fantastiskt roligt jobb. Dagens Nyheter har en given roll i medielandskapet och med våra nya satsningar blir vi enormt konkurrenskraftiga och det är naturligtvis spännande att vara med att bygga detta, säger Anna Smidemark i ett pressmeddelande.  

Johan Myrin blir ansvarig för Dagens Nyheters digitala affär på annonsavdelningen. Hans ansvarsområden blir kommersiella digitala ytor, digitala produkt och affärsutveckling, pris och paketeringar. Han blir också ansvarig för samarbeten med säljbolag.

Jenny Ferm får ett gruppansvar för digitala bokningen och kommer ansvara för Dagens Nyheters digitala lager samt tekniska frågor i samarbete med DNs tekniska support. "

– Med detta skapar Dagens Nyheter ett tydligare fokus på våra digitala erbjudanden och bearbetning mot kunder med hela Dagens Nyheters erbjudande. Nu blir vi mer kundspecifika, få möjligheter att fokusera mot de nya digitala kanalerna såsom DN TV och E-paper, samtidigt att bli mer snabba i produktutveckling, återkoppling och paketeringar från Dagens Nyheter. Vi möter bättre upp mot de utmaningarna som mediemarknaden står inför nu. Vi ser redan idag en rad av nya produkter på väg att sjösättas som vi med dessa förstärkningar ser till att lösa på ett bra sätt, säger Dan Morén, försäljningsdirektör Dagens Nyheter.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterDan Morén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News