Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Pressbyrån säljer DN med frukost

Publicerad: 1 april 2008, 08:12

Frukost och en Dagens Nyheter för 35 kronor. Det paketet hoppas Pressbyrån blir en succé hos pendlarna.


Nytt erbjudande från Pressbyrån ska höja DN:s upplaga.

Idag lanseras det nya paketet i Pressbyråns butiker. Innan lanseringen har DN låtit Synovate undersöka svenskarnas frukostvanor. Den visade bland annat att 79 procent läser sin tidning före klockan 11, gärna i samband med frukost.

– Folk gillar att äta frukost när de läser sin tidning. Men beteenden förändras och idag äter många sin frukost någon annan stans än hemma. Vi vill följa de nya morgonvanorna och finnas där människor rör sig, säger Johan Othelius, upplagedirektör på Dagens Nyheter i en kommentar till samarbetet.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.