Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

Så blir SvD:s nya mobilsajt

Publicerad: 17 januari 2013, 12:48

Nu hoppar även SvD på trenden med renare och enklare mobilsajter med färre annonsplatser.


Förra året ökade SvD trafiken på sin mobilsajt med 404 procent till en halv miljon unika besökare per vecka. Därför har Svenskan nu stora förhoppningar på sin nya mobilsajt, mobil.svd.se.

Den nya sajten är renare och enklare med tydliga och enhetliga annonsformat, så som trenden på mobilsajter pekar mot. Man har valt att använda många element från papperstidningen som typsnittet Sueca och att ha samma färger och vinjetter som i tidningen.

Direkt på startsidan finns det nya avdelningarna "Nyheter i bilder" där man kan "svajpa" sig genom dygnets bildflöde. Även SvDs ämnesomården näringsliv, kultur och opinion har fått egna, svajpbara zoner på startsidan.

Mobilsajten av ett första steg mot första steg mot ett  helhetskoncept som fullt ut ska vara lanseras senare under våren.

Krister Berntsson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.