Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Så hanterar DN mardrömskraschen

Publicerad: 7 Oktober 2010, 14:35

Krisen på DN.se har pågått över fem timmar och ledningen hoppas få upp sajten kring klockan 17. Säljavdelningen tror inte att det blir några bekymmer med annonsörerna. – Jag hoppas att det inte innebär någonting, säger Pernilla Boshuis ansvarig för annonsförsäljningen på DN.se


Ämnen i artikeln:

Björn HedensjöDN.se

Sitter stilla i båten. Pernilla Boshuis tror inte mardrömskraschen på DN.se kommer leda till problem med annonsörerna.

Dagens Nyheters sajt störtdök på torsdagen och ligger i skrivande stund fortfarande nere.

– Nu är prognosen att vi är uppe om en timme, men vi tar inget för givet en dag som denna, säger Björn Hedensjö sajtchef på DN.se.

Felet är kopplat till publiceringsverktyget Polopoly och de som arbetar med en lösning tror nu att de isolerat problemet.

På Bink där DN.ses säljavdelning numera håller till tror man inte att kraschen ska innebära problem att uppfylla avtalen med annonsörerna.

– Vi har inga kampanjer som bara går idag. Vi har bara kampanjer som går hela veckan. Vi har ökat rätt mycket i trafik efter valet så det bör inte vara några problem, säger Pernilla Boshuis.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Björn HedensjöDN.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.