Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Dagspress
Publicerad: 17 December 2008, 12:49
Skånska Dagbladet-koncernen aviserade under hösten ett av de största sparpaketen i dagspressens historia. 100 tjänster av totalt 260 ska bort. Men tidningen drar inte ner på marknadsföringen.
Navigator ska marknadsföra Skånska Dagbladet.
I januari är det dags för att sjösätta ett nytt reklamkoncept. Kampanjen kommer att innefatta tv, dr och självklart tidningsannonser. Bakom kampanjen ligger tidningens nya byrå Navigator – baserad i Malmö.
– Vi valde Navigator för att de hade en kreativ idé som passar vår produkt på ett utmärkt sätt, säger Richard Kling, Skånska Dagbladets vd i en kommentar. 2009 blir ett spännande år och vi satsar mycket för att nå nya höjder
Projektledare för Skånska Dagbladet på Navigator blir Johan Larsson, som nyligen rekryterades till byrån från Bates.
– Jag har en del erfarenhet från medieföretag. På Bates jobbade vi mycket med Allers Förlag och jag har även jobbat på Expressen och DN.
Hur stort blir uppdraget för er?
– Vi räknar med att det blir ett ganska omfattande arbete. Tidningen gör en stor satsning.
Arbetsgruppen på Navigator består av projektledare Johan Larsson, produktionsledare Frida Löfgren, ad Victoria Schönström, copy Niclas Bergenblad, strateg Urban Rosell. Mediabyrå: Bright Media.
Tobias Rydergren