Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

Skånskan väljer skånskt

Publicerad: 17 December 2008, 12:49

Skånska Dagbladet-koncernen aviserade under hösten ett av de största sparpaketen i dagspressens historia. 100 tjänster av totalt 260 ska bort. Men tidningen drar inte ner på marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

Skånska DagbladetNavigator

Navigator ska marknadsföra Skånska Dagbladet.

I januari är det dags för att sjösätta ett nytt reklamkoncept. Kampanjen kommer att innefatta tv, dr och självklart tidningsannonser. Bakom kampanjen ligger tidningens nya byrå Navigator – baserad i Malmö.

– Vi valde Navigator för att de hade en kreativ idé som passar vår produkt på ett utmärkt sätt, säger Richard Kling, Skånska Dagbladets vd i en kommentar. 2009 blir ett spännande år och vi satsar mycket för att nå nya höjder

Projektledare för Skånska Dagbladet på Navigator blir Johan Larsson, som nyligen rekryterades till byrån från Bates.
– Jag har en del erfarenhet från medieföretag. På Bates jobbade vi mycket med Allers Förlag och jag har även jobbat på Expressen och DN.

Hur stort blir uppdraget för er?
– Vi räknar med att det blir ett ganska omfattande arbete. Tidningen gör en stor satsning.

Arbetsgruppen på Navigator består av projektledare Johan Larsson, produktionsledare Frida Löfgren, ad Victoria Schönström, copy Niclas Bergenblad, strateg Urban Rosell. Mediabyrå: Bright Media.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Skånska DagbladetNavigator

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.