Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

SvD och Metro på jobboffensiv

Publicerad: 22 september 2009, 08:01

Svenska Dagbladet och Metro gör gemensam sak på platsannonsmarknaden. Stockholms Platspaket blir namnet på samarbetet som når 774 000 läsare i Stockholmsregionen.


Ämnen i artikeln:

MetroSvenska Dagbladet

Pierre Bergström, annonschef på Svenska Dagbladet.

Svenska Dagbladets annonschef Pierre Bergström är kaxig med vad paketet ska uppnå.
– Vi ska bli det mest framgångsrika paketet för platsannonsering.

Paketet är enkelt uppbyggt. Du bokar hos Metro och får ett införande i Svenska Dagbladet på söndag och ett i Metro på tisdag. I paketet finns en grundrabatt.
– Vi har satt priset på 110 000 kronor för paket.

Svenska Dagbladet samarbetar sedan tidigare med Metro i annonspaketet Stockholm Trippel som vänder sig till detaljister. Där är även systertidningen Aftonbladet med.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

MetroSvenska Dagbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.