Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

SvD:s vårkampanj – utan reklambyrå

Publicerad: 7 april 2010, 11:27

Här är Svenska Dagbladets inhouse-producerade vårkampanj. – Vi går tillbaka till kärnan och lyftar fram nyhetsinnehållet, säger marknadschefen Karin Nilsson till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Svenska Dagbladet som har löpande samarbeten med reklambyråerna Pool och Saatchi & Saatchi har den här gången valt att låta den egna marknadsavdelningen göra jobbet.

Vårkampanjen, som har premiär på måndag, är lika stor som kampanjen i höstas då den nya omgjorda tidningen lanserades.

Nyhetsinnehållet med bakgrund och analyser står i fokus. I kampanjen vänder sig SvD till nyfikna stockholmare som vill ta del av ”nya perspektiv”.

– Upplägget för vårkampanjen kom spontant inifrån och då valde vi att försöka ta ut kampanjen internt. Här har Hanna Wistrand som extern konsult hjälpt oss att utveckla och levandegöra kampanjen, säger Karin Nilsson.

– Vi är stolta över SvD:s bildjournalistik och tycker det är roligt att lyfta fram den. Responsen har varit positiv från de sett kampanjen. Vi tror och hoppas att den ska tas emot väl på marknaden.

Kampanjen kommer bland annat även att synas på nätet, och det blir även ett event på Centralstationen, i 3D.

Bakom kampanjen står SvD:s marknadsavdelning med Anna Isberg (ad) och Jonas Gustafsson (grafisk formgivare) med stöd SvD:s bildredaktion och Hanna Wistrand som idéutvecklare.

Mediebyrå är Carat.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Svenska Dagbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.