Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

The Guardian i redaktionellt samarbete med Unilever

Publicerad: 17 februari 2014, 14:51

Brittiska The Guardian har skrivit ett stort avtal med Unilever om sponsrade artiklar om hållbarhetsfrågor.


Ämnen i artikeln:

Unilever

Avtalet, som i branschpress beskrivs som 7-siffrigt (pund), är den första affären för den nyinstiftade avdelningen Guardian Labs division.

Avdelningen består av 133 personer med kompetenser inom design, journalistik, videoproduktion och strategi och ska enligt avtalet jobba nära Unilevers marknadsavdelning med material om hållbarhet.

Materialet kommer att finnas bland The Guardians vanliga webbmaterial, men kommer att märkas med någon form av sponsringslogga.

"Vi kommer att fokusera på engageman och ska presentera interaktivt medieinnehåll och live-events med början i mars", meddelar The Guardian i ett pressmeddelande. "Hela The Guardian har varit engagerade i projektet och det ger oss en helt ny möjlighet att arbeta med en gemensam hållbarhetsplattform med Unilever".

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Unilever

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.