Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Dagspress

UNT rustar digitalt

Publicerad: 25 februari 2013, 12:13

Hanna Stjärne, publisher på UNT.

UNT-koncernen rustar nu för ökade digitala intäkter. Marknads- och försäljningsavdelningen görs om, och fler personer ska rekryteras.


Ämnen i artikeln:

UNT

I höstas genomförde UNT ett sparpaket där 15 tjänster kapades bort. Nu är de på jakt efter ny kompetens. Detta pågrund av det nya affärsområdet "Digitalt" där en ny säljchef ska rekryteras. Dessutom ska säljchefer tillsättas på områdena"rörlig bild" och "innesälj. Tidningen letar också efter två KAM-säljare.

Målet med förändringarna är att snabba på ökningen av de digitala intäkterna. I dagsläget kommer, enligt egen uppgift, 70 procent av UNT-koncernens intäkter från morgontidningarna.  
– UNT har alltid legat i framkant i branschen och med den nya organisationen tar vi ett rejält grepp för att öka våra digitala intäkter och få ännu större säljfokus. Våra annonsörer kommer att få den uppmärksamhet de förtjänar genom ökad marknadsnärvaro och tydlig affärsutveckling. Vi vill öka effekten av annonseringen i alla våra kanaler, säger marknads- och försäljningschef Daniel Fixelius i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

UNT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.