Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

"Vi ser en ljusning"

Publicerad: 7 April 2009, 09:30

Januari och februari blev katastrofmånader för Sydsvenskans annonsförsäljning. Men i mars avtog raset rejält.


Johan Ståhl, vd på Sydsvenskan.

2009 inleddes med ett rekordras för annonsingången hos de svenska medierna. Både IRM och mediebyråbarometern visade på ras på över 20 procent. Dagspressen var en av de största förlorarna. Men nu ser det lite ljusare ut.
– Mars blev en ganska bra månad där raset stannade på mellan sju och nio procent. Platsannonseringen är fortfarande väldigt låg, men både motor och bostadsannonseringen ökar, säger vd Johan Ståhl.
– Det är fortfarande tufft, men det är ett tydligt trendbrott.

Sydsvenskan har genomgår för tillfället ett sparprogram på 35 miljoner. Det har börjat väcka frågor internt. Särskilt i spåren av bonusdebatten i samhället.

Idag mejlade en medarbetere samtliga anställda och frågade hur ledningens bonusavtal såg ut.
– Svaret är enkelt. Vi har inga bonusar i år. Det gäller hela ledningsgruppen under 2009.

Vad blev utdelningen för 2008?
– Då var bonusen kopplad till resultatet och därför blev det ingen bonus alls.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.