Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Dagspress

"Vi tar tillbaka förlorade andelar"

Publicerad: 7 April 2014, 09:15

Citypaketets Leslie Marsden.

Foto: Resumé.

Citypaketet, som är ett annonssamarbete mellan DN, GP och Sydsvenskan, uppger att de ökar med 15 procent det första kvartalet 2014. – Vi tar tillbaka förlorade andelar, säger Leslie Marsden, vd på Citypaketet.


Ämnen i artikeln:

SydsvenskanCitypaketetLeslie Marsden

Leslie Marsden tror att ökningen bland annat beror på en förändrad inställning till print.

– Printmarknadens negativa skriverier har upphört, och kunderna har hittat tillbaka till mediet. Folk har märkt att det inte är så illa som man förutspått, säger han.  

Men Leslie Marsden ser också att ökningen beror på ett växande intresse för opinionsannonsering. Enligt Citypaketet når DN, GP och Sydsvenskan cirka 70 procent av invånarna i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Tidningarna är tre av Sveriges ledande organ. Det finns ingen i ledande befattning som går upp på morgonen utan att skanna dem. Alla tre tidningar har jobbat hårt för den omställningen och DN tar på sig en större mantel och vill driva debatten för hela samhället.  

Några konkreta siffror vill Leslie Marsden inte prata om. Men på frågan om hur det sett ut över en längre tid bekräftar han att 2013 var ett sämre år än 2012.  

– Men jag tror att ökningen i år kommer att fortsätta, en del tack vare de två val vi har framför oss. Vi har inte budgeterat för en ökning, så det är kul.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.