Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Åbros nya design

Publicerad: 6 juli 2009, 07:43

Rekorderlig Cider i nytt ljus. Ajax Active har hjälpt Åbro ta fram en ny smak, ny design och ny förpackning.


Ämnen i artikeln:

Åbro

Åbro bad Ajax Active, som är företagets huvudbyrå för Rekorderlig Cider, om hjälp att produktutveckla en ny smak inför sommaren 2009. Resultatet blev en Summer Cider LTD edition i smaken mango hallon. Dessutom lät Ajax tappa drycken i klart glas istället för i det tidigare använda bruna glaset.

– Lanseringen av sommarcidern har varit en succé. I år handlade det framförallt om två saker: att ta tillvara på smaken och att göra den sommarfräsch och lite kvinnlig, säger Lisa Ajax, projektledare på Ajax Active.

Ajax har jobbat med Åbro i tre år och då framförallt med Rekorderlig Cider.

– Vi är huvudbyrå för Rekorderlig och vi jobbar både med design och med produktutveckling åt dem. Vi jobbar också med reklam och varumärkesbyggande aktiviteter. Åbro satsar mycket på andra marknader för Rekorderlig Cider så med tiden har det här även blivit ett internationellt konto.

Rekorderlig Cider exporteras sedan en tid tillbaka till flera länder i Europa. I dagsläget finns Rekorderlig Cider i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Storbrittanien, Spanien, Tjeckien, Estland, Lettland och Canada.

I Ajax uppdrag för Åbro ingår kommunikationen, produktutveckling, design och lojalitetsskapade aktiviteter. Sommarkampanjen går under namnet Summer Cider Tour.

Arbetsgrupp Ajax Active:

Anna Evans ad, Lisa Ajax projektledare, Christofer Lann copy

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Åbro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.