Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Absolut Vodkas gör kampanj för att lyfta de uppdaterade smakerna

Publicerad: 21 februari 2022, 10:37

Den nya kampanjen ska lyfta Absolut Vodkas budskap – att livet blir mer intressant om vi blandar saker.


Ämnen i artikeln:

Absolut Vodka

Hösten 2021 avslöjade Absolut Vodka en ny flaskdesign i vad som beskrevs som varumärkets största omgörning sedan lanseringen 1979.

Sedan dess har varumärket omformulerat sitt dryckessortiment.

De nya smakerna syftar till att skapa mer renodlade fruktsmaker för b2b- och b2c-marknaden.

Mandarin, vanilj, mango, citron, persika, hallon, päron och peppar är några av smakerna som har uppdaterats med med naturliga ingredienser, utan socker. Dessutom har Absolut passionsfrukt lagts till.

I samband med uppdateringen har Absolut Vodka tagit fram nya färger som ligger närmare smakerna och ska ge konsumenten bättre vägledning.

Lanseringskampanjen, ”Born to mix” syftar till att lyfta Absolut Vodkas värderingar och varumärkesarv, precis som Vodkans designuppdatering. Att livet blir mer intressant om vi blandar saker.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Absolut Vodka

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.