Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Allsvenska succén uppdaterar sitt klubbmärke

Publicerad: 20 november 2012, 08:58

Häckens nya logga

Det allsvenska fotbollslaget från Göteborg, BK Häcken, gjorde 2012 sin mest framgångsrika säsong någonsin genom att sluta tvåa i serien. Nu firar klubben med att förnya sitt klubbmärke tillsammans med design och kommunikationsbyrån Brandwork.


Ämnen i artikeln:

BK Häcken

Genom att utgå från BK Häckens orginalsköld från 1940 har design- och kommunikationsbyrån Brandwork gett Göteborgsklubbens emblem en spänstigare form och en starkare identitet genom de karaktäristiska gul-svarta ränderna.

BK Häcken har i år hyllats av omvärlden för att spela Sveriges mest attraktiva fotboll, kombinerat med ett socialt engagemang och ansvarstagande både lokalt och globalt.

Klubben med ursprung på Hisingen är kanske mest känt som en plantskola och arrangör till Världens största ungdomsturnering i fotboll, den årliga Gothia Cup.

– Den känslan har vi tagit med oss in designarbetet. En spännande utmaning, inte minst för att allt fler supportrar och sympatisörer har ett så passionerat förhållande till klubben, säger Viktor Ehrenberg, creative director på Brandwork.

Det nya klubbmärket kommer att införas från och med kommande säsong. Brandworks arbetsgrupp har bestått av Viktor Ehrenberg, Jan Eneroth, Dan Persson och Arijanit Roci.

– Vi ville ta fasta på vår historia, men framförallt klubbens roll som utmanare vid utvecklingen av klubbmärket,  Vi är både stolta och förväntansfulla inför vår framtid, vilket vi ville spegla i klubbsymbolen, säger Marcus Jodin marknadschef på BK Häcken.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BK Häcken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.