Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Ändrar logotypen efter dödskraschen

Publicerad: 24 Mars 2015, 12:31

Germanwings tar bort färgerna från sin logotyp.

I dag kraschade Germanwings plan med 144 passagerare i de franska alperna. Samtliga ombord befaras vara döda. I sociala medier har företaget tagit bort sina färger från logotypen.


Ämnen i artikeln:

Lufthansa

Tidigare i dag kom det tragiska beskedet att Germanwings plan, på väg till Düsseldorf från Barcelona, har kraschat i de sydliga franska alperna. Ombord fanns 144 passagerare och 6 besättningsmän. Samtliga befaras döda.

Germanwings är Lufthansas lågprisbolag, och lite senare under eftermiddagen ska de hålla en presskonferens om den tragiska olyckan. Men redan nu visar de att det är ett företag i sorg. På både deras Twitter- och Facebookkonto har logotypen bytts från lila och gul till grå och svart.  

"Vi vet fortfarande inte exakt vad som hände med flyg 4U 9525. Våra tankar går nu till alla släktingar och vänner till våra passagerare och besättning. Vi gör allt så snabbt som möjligt göra mer information tillgänglig", skriver Lufthansas vd Carsten Spohr i ett uttalande på sociala medier.

Även moderbolaget Lufthansa har i dag tagit bort färgerna från sin logotyp för att visa sin sorg.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Lufthansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.