Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag15.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Animal designar Indiskas nya internationella e-handel

Publicerad: 13 Februari 2020, 10:35

När Indiska lanserar e-handelsplattform för den internationella marknaden är det kommunikationsbyrån Animal som ligger bakom utseendet.


Ämnen i artikeln:

IndiskaAnimal

Förre fredagen lanserade kläd- och inredningskedjan Indiska en ny sajt som ska bli en internationell hub e-handeln som en del av varumärkets omnikanalsatsning. Hösten 2019 ha uppdaterade också Indiska etablerat sig hos e-handelsjätten Zalandos i Europa. Den egna e-handelsplattformen ska förbättra kundupplevelsen. Från och med den 7 februari erbjuds Indiskas kunder en betydligt snabbare och mer inspirerande hemsida. 

I arbetet med den nya e-handeln fick Animal uppdraget att se över användarupplevelsen. Resultatet blev ett uppdaterat designmanér och ett helt nytt användargränssnitt. En förbättrad informationsarkitektur, ett flexibelt designsystem och ett mobile-first tänk blir det både enklare för redaktörer och mer inspirerande för Indiskas kunder.

– Den nya sajten är inte bara snabbare och mer tekniskt avancerad, vi kommer även att kunna bemöta våra kunder på ett mycket mer personligt och inspirerande sätt. Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda våra kunder en state of the art e-handel med en modern omni-lösning, hög grafisk kvalité och internationell leverans”, säger André
Lago
, E-handelschef på Indiska i en kommentar.

I samband med lanseringen av den nya e-handeln kommer Indiska att erbjuda hela sitt sortiment till en internationell kundbas, något som togs i beaktande i designarbetet.

– Det har varit oerhört roligt att få hjälpa ett varumärke med så mycket historia som Indiska att nå nya internationella höjder. Vägen dit har bestått av ett tätt samarbete, där fokus under designprocessen har legat på att skapa en visuellt enhetlig och modern digital upplevelse som låter Indiskas färgstarka och uttrycksfulla produkter stå i fokus och glänsa, säger Sara Svensson, designer, Animal.

För att kunna höja kundupplevelsen ytterligare har Indiska därtill investerat i ett nytt CRM, Voyado, som kommer att stötta omnikanal-satsningen.

I december förra året kom nyheten att Animal blir en del av en ny byrågrupp backad av riskkapitalbolaget Altor tillsammans med Curamando, Kurrpa Hosk, Conversionista och Keybroker.

Animal omsatte 52 miljoner med ett rörelseresultat på 6 mkr EBIT (11,5 procent i marginal) i bolslutet för 2018.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IndiskaAnimal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.