Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Årets Blossa landar i Medelhavet

Publicerad: 19 september 2018, 09:20

Efter en PR-kampanj av Jung avslöjas årets Blossa-smak– Limoncello som kompletteras med rosmarin, timjan och basilika.


Ämnen i artikeln:

Blossa

Flaskans turkosa nyans ska föra tankarna till medelhavet vid Amalfikusten, och är inspirerad av klassiska italienska delikatessförpackningar från början av 1900-talet. Den solgula korken ska symbolisera Limoncellon och citronsmaken. Bakom designen står Scandinavian Design Group, som designat Blossas årgångsglöggar sedan 2011. Tidigare uppmärksammade årgångsglöggar har bland annat varit 2017, då de kom med en indiskt inspirerad glögg med smaker mango, spiskummin och chili, 2015 då glöggen hade smak av te:t Earl Grey och 2012 då temat var Japan och smaken Yuzu & Ingefära.

Ämnen i artikeln:

Blossa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.