Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Bag-in-box-klassiker ges ny design

Publicerad: 26 november 2018, 15:30

Baginbox-vinet Chill Out får ny design utformad av reklam- och designbyrån WDW Creative.


Ämnen i artikeln:

WDW Creative

Bilderna på de nya boxarna kommer från fotografering i Sydafrika i februari i år och illustrerar avkopplande stunder vid den sydafrikanskt kusten. Ambitionen med den nya desingnan meddelar WDW Creative är "inte att skapa ett nytt varumärke utan snarare en förfinad och modernare version av  ett redan älskat och pålitligt varumärke", och att Chill Outs ambition alltid varit att vara en "frisk fläkt i den annars så konservativa vinvärlden".

Arbetsgrupp WDW Creative:

Jon Bergsman, Creative direction
Lisa Harrling, Art direction
Marcus Bellafasta, Copywriting                                                                                                                       Gustav Wiking SKARP, Fotografi                                                                                                                       Vera Lithell, Camilla Heurlin Projektledning                                                                                                 Normy, Tryck

Uppdragsgivare: Catrin Söderberg, Altia Corporation

Ämnen i artikeln:

WDW Creative

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.