Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 26 november 2018, 15:30
Baginbox-vinet Chill Out får ny design utformad av reklam- och designbyrån WDW Creative.
Ämnen i artikeln:
WDW CreativeBilderna på de nya boxarna kommer från fotografering i Sydafrika i februari i år och illustrerar avkopplande stunder vid den sydafrikanskt kusten. Ambitionen med den nya desingnan meddelar WDW Creative är "inte att skapa ett nytt varumärke utan snarare en förfinad och modernare version av ett redan älskat och pålitligt varumärke", och att Chill Outs ambition alltid varit att vara en "frisk fläkt i den annars så konservativa vinvärlden".
Arbetsgrupp WDW Creative:
Jon Bergsman, Creative direction
Lisa Harrling, Art direction
Marcus Bellafasta, Copywriting Gustav Wiking SKARP, Fotografi Vera Lithell, Camilla Heurlin Projektledning Normy, Tryck
Uppdragsgivare: Catrin Söderberg, Altia Corporation
Ämnen i artikeln:
WDW Creative