Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Beckmansstudentens Lady Gaga-te prisat i USA

Publicerad: 24 Juni 2013, 12:47

Nathalie Hallman med priset.

I går vann Beckmansstudenten Nathalie Hallman pris i San Francisco för sitt designprojekt GAGA Tea – en teförpackning inspirerad av Lady Gaga.


Ämnen i artikeln:

BeckmansBeckmans Designskola

Nathalie Hallmans bidrag vann tredjepris i förpackningsdesign i studentkategorin i The Dieline Package Design Awards 2013. Prisutdelningen hölls i samband med konferensen HOW Design Live på Moscone Center i San Francisco.

Nathalie Hallman, som var på plats för att ta emot priset, studerar Visuell kommunikation på Beckmans Designskola i Stockholm. Hennes bidrag GAGA Tea är ett förpackningskoncept i form av en tebox, inspirerad av artisten Lady Gaga.

GAGA Tea var ursprunglingen en del av en ansökan till Beckmans Designskola. Men förpackningen har uppmärksammats världen över av både branschfolk, designbloggar och internationella tidskrifter såsom The Bundpic China, svenskaCap & Design, Iggesunds Inspire magazine, Choi's Gallery, franska Formes de Luxe och tyska Paperrazzi – och även av Lady Gaga fans.

Alla unika smaker i teboxen är inspirerade av Gagas mest minnesvärda karaktärer, bland annat:

-"Meat Maniac", inspirerad av hennes köttklänning.

- "Diet Coke Dar(jee) Ling", efter den berömda Cola Lightburk-frisyren.

- "Lobster Lover", skaldjurssmaken inspirerad av  en huvudbonad med samma form.

För att knyta ihop konceptet är teboxens slogan "You were pourn this way, baby", även den inspirerad av en av sångerskans låtar.

The Dieline Package Design Awards är en internationell tävling som utser de mest innovativa och kreativa bidragen inom förpackningsdesign. Årets tävling fick över 1100 bidrag från 61 länder runt om i världen, där slutligen 42 vinnare i 13 olika kategorier fick ett 1:a, 2:a eller 3:e pris. Deltagarna i The Dieline Package Design Awards bedömdes av en jury besående av 12 experter från förpackningsindustrin, baserat på kvaliteten inom kreativitet, säljbarhet och innovation.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.