Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Berghsstudenter kammar hem tre pris

Publicerad: 15 Juli 2013, 07:23

Studenter från Berghs vinner tre pencils under brittiska D&AD tävlingen


Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationD&AD

Under årets D&AD (Design & Art Direction) tävling fick deltagare som uppgift att skapa en ny designlösning för ett parfymhus som tillverkar unisexdofter.  Parfymhuset, som under tävlingen hette L'Artisa Parfumeur, ville bryta mot klassiska konventioner och bygga sin parfymkollektion kring känslor. Utmaningen var att skapa en okonventionell parfymförpackning för parfymhusets fyra dofter.

Bland deltagarna fanns studenter från Berghs School of Communication. De kammade hem tre pris under tävlingen. Teamet vann en så kallad "Pencil" för sin "Packaging Design" och två "Pencils" för "Digital Advertising".

Dessutom ska två av gruppmedlemmarna, Anna Turdell och Emelie Johnsson delta i D&AD's 2 veckor långa bootcamps för lovande talanger.

Kreativt Team:
Erik Hellquist, grafisk design  Emelie Jinhee Johnsson, art director Claes Lovén, interactive communicationCarl-Johan Ostrom, copywriterAnna Turdell, grafisk design

Supportteam:
Caroline Ernsth, strategi Carl Lundgren, produktionsledning, Sara Rehioui, pr

Handledare:
Charlotta Rydholm

Alexandra Barganowski

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.