Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 15 juli 2013, 07:23
Studenter från Berghs vinner tre pencils under brittiska D&AD tävlingen
Under årets D&AD (Design & Art Direction) tävling fick deltagare som uppgift att skapa en ny designlösning för ett parfymhus som tillverkar unisexdofter. Parfymhuset, som under tävlingen hette L'Artisa Parfumeur, ville bryta mot klassiska konventioner och bygga sin parfymkollektion kring känslor. Utmaningen var att skapa en okonventionell parfymförpackning för parfymhusets fyra dofter.
Bland deltagarna fanns studenter från Berghs School of Communication. De kammade hem tre pris under tävlingen. Teamet vann en så kallad "Pencil" för sin "Packaging Design" och två "Pencils" för "Digital Advertising".
Dessutom ska två av gruppmedlemmarna, Anna Turdell och Emelie Johnsson delta i D&AD's 2 veckor långa bootcamps för lovande talanger.
Kreativt Team:
Erik Hellquist, grafisk design Emelie Jinhee Johnsson, art director Claes Lovén, interactive communicationCarl-Johan Ostrom, copywriterAnna Turdell, grafisk design
Supportteam:
Caroline Ernsth, strategi Carl Lundgren, produktionsledning, Sara Rehioui, pr
Handledare:
Charlotta Rydholm
Alexandra Barganowski