Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Blink gör digifysisk matbutik för Albert Heijn i Holland

Publicerad: 27 Mars 2013, 08:47

Pick Up Point sammanfogar digital och fysisk handel till ett servicekoncept; beställ matvaror på nätet, hämta upp dem utan kostnad vid angiven tidpunkt på närmaste Pick Up Point.


Ämnen i artikeln:

Blink

Redan nu finns tre enheter etablerade och fler planeras då konceptet har mottagits bra av holländska konsumenter.

– Nästa generations detaljhandel handlar inte om ”digitalt” eller ”fysiskt”. Imorgon kommmer det istället handla om digifysisk handel, alltså ett kundvarv där den fysiska och digitala köpupplevelsen smälter samman och sker parallellt. Vinnarna kommer bli de varumärken som förstår de nya konsumentbeteenden som uppstår i kölvattnet av smartphone-revolutionen och kan skapa unika och relevanta mervärden runt sitt kundeerbjudande baserat på dessa insikter. Vårt koncept för Albert Heijn, Pick Up Point, är ett skolexempel på det här nya sättet att tänka, säger Richard Kylberg, Blink kundansvarig Albert Heijn i ett pressmeddelande.

Albert Heijn har 3008 butiker och 218 000 anställda och är en av världens ledande aktörer inom matvaruhandel. Blink hjälper till att ta fram och utveckla det nya konceptet. Valet föll på byrån eftersom de tidigare visat förmåga att skapa digifysiska servicekoncept för sina kunder.

– Kärnan i satsningen är att bredda det digitala erbjudandet för våra kunder. Pick Up Point är ett viktigt steg  på vägen i denna satsning. Ett besök på Pick Up Point tar mindre tid än att handla på vänligt sätt: på ett par  minuter har du matvarorna i bilen och kan köra vidare. Vi samlar erfarenheter genom Pick Up Point, säger Dijana Cicak, concept director, Ahold Europe i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Blink

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.