Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Design

Blink vinner ABBA-museet

Publicerad: 20 Februari 2013, 15:59

Teamet på ABBA-museet och Blink.

Foto: Pressbild.

Blink vinner prestigeuppdrag för ABBA-museet. Byrån får ansvaret för hela retailkonceptet.


Ämnen i artikeln:

BlinkABBA The Museum

Blinks uppdrag för ABBA-museet innefattar all kommersiell miljö, servicedesign, kommunikation och sortimentsstrategi. Mattias Hansson som är vd för museet kommenterar det nya samarbetet:

– Blink har som designbyrå en förmåga att hitta den rätta balansen mellan det coola och det brett kommersiella. Precis som riktigt bra pop ska vara. Deras uppdrag är en helhetslösning; sortimentstrategi samt framtagning av det kreativa uttrycket i shoppen. I dag ser de flesta shoppen som en viktig del av upplevelsen på museer, så kommer det även vara hos oss.

Blinks vd Richard Kylberg är stolt över den nya kunden.  

– Det här är ett hedersuppdrag, något vi är stolta över att få vara en del av. Det är  inspirerande för teamet att få arbeta i kreativ gemenskap med Björn Ulvaeus som vi ju alla har vuxit upp med på distans via ABBA och deras musik. Det är även spännande att få hjälpa till att bygga upp en ny retailverksamhet från grunden. Där upplever jag att vi har mycket att bidra med till detta projekt genom vår unika erfarenhet inom retail.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

BlinkABBA The Museum

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.