Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Bygghandlaren växlar rödsvart mot pastellfärger

Publicerad: 15 Juni 2020, 11:35

Bakom Proffsmagasinets nya visuella identitet och varumärkesstrategi står designbyrån Identity Works.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Proffsmagasinet är en e-handel inriktad på verkyg, mät- och laserinstrument och andra produkter för byggsektorn. Bolaget har de senaste åren växt kraftigt och omsätter i dagsläget cirka 500 miljoner kronor. När de nu lanserar nya sajter gör de det med en ny visuell identitet och varumärkesstrategi. Den tidigare, något enkla, identiteten kretsade kring röd-svart som nu bytts ut mot betydligt ljusare och mjukare pastellfärger. Bakom strategin, identiteten och den nya digitala kundupplevelsen står Identity Works.

– Vår ambition är att vara den mest omtyckta e-handlaren för hantverkare och hemmafixare genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen. Vår nya sajt, varumärkesstrategi och visuella utryck är en viktig del i att nå denna målbild, säger Mikko Ollinen, vd på Proffsmagasinet, i ett pressmeddelande.

Med det nya varumärkesbudskapet ”Utvalt för medvetna hantverkare och hemmafixare” hoppas man kunna nå både privat- och företagskunder.

– För ett e-handelsbolag som Proffsmagasinet så går varumärkesutveckling, kommunikation och digital kundupplevelse hand i hand, och det känns otroligt spännande att vi här haft möjligheten att integrera alla dessa delar varumärkesarbetet, säger Bjarne Otterdahl, vd på Identity Works, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Identity Works:

Kundansvarig: Bjarne Otterdahl

Varumärkesstrateg: Niklas Dahl

Design Director: Lisa Minogue

IDENTITY WORKS 2020-06-15 2/2

Designer: Linnea Kliv

Projektledare: Michaela Bergman

UX Designer: Martin Brolin, Adore You

UI Designer: Daniel Enström, Adore You

Copywriter: Johanna Reis, IW Edition

Arbetsgrupp Proffsmagasinet:

CMO: Kristoffer Hilarius

Brand Manager: Sandra Sölving

VD, Mikko Ollinen

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.