Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 25 Januari 2011, 09:51
Uthomusreklambolaget Clear Channel piffar upp sin grafiska profil, och planerar att göra en offensiv för att positionera sig på marknaden.
Ämnen i artikeln:
Clear ChannelClear Channels nya logotyp.
Den nya loggan och profilen är framtagen centralt och kommer att rullas ut på flera marknader världen över. I Sverige sker det genom en ”soft launch” och lanseringen väntas vara klar till sommaren.
Det är små förändringar som har skett mot den ”gamla” logotypen. Bakom förändringen står Londonbaserade Proud Creative.
– Det är en viktig aktivitet i att få en enhetlighet för varumärket genom våra marknader och för Sveriges verksamhet är detta ett välkommet initiativ. Vi har planer på att flytta position och vi behöver en ny grundplattform för att kunna ta ett tydligt steg till att våra kunder ska uppfatta oss som en kreativ möjlighet för sin kommunikation, säger Ted Johansson, marknadsdirektör på Clear Channel i Sverige i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Clear Channel