Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Coca-Cola får ny förpackning

Publicerad: 19 april 2016, 09:33

Foto: Pressbild

Från och med maj i år kommer Coca-Colas drycker se annorlunda ut – åtminstone på butikshyllorna i Mexiko till att börja med.


Ämnen i artikeln:

DesignCoca-Cola

Planen är att alla Coca-Colas burkar och flaskor ska ha den nya designen under 2016 och 2017, men först ut för lanseringen av den nya designen är Mexiko. Den nya designens röda tråd är dryckens röda signaturfärg som nu kommer pryda samtliga alternativ av Coca-Cola. För att man precis som tidigare ska känna igen de olika dryckerna markeras Coca-Cola Zero med svart, Coca-Cola Light med silver och Coca-Cola Life med grönt.

Coca-Colas globala designteam har tillsammans med ett antal samarbetspartners arbetat fram de nya etiketterna under de senaste 18 månaderna. Med den enhetliga röda färgen på samtliga flaskor och burkar vill man kommunicera en så kallad "One-Brand-strategi", skriver Coca-Cola på sin sajt.

Vad tycker ni, var det bättre förr eller är den nya designen en vinnare?

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

DesignCoca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.