Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Coca-Cola light vill hylla uttrycksfullhet med ny design

Publicerad: 11 mars 2020, 08:19

Coca-Cola light-burkarna får ny design.

Foto: Coca-Cola

Nu lanserar Coca-Cola i Sverige ett nytt utseende på burkarna av Coca-Cola light. Enligt Coca-Cola är den nya designen en hyllning till uttrycksfullhet.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola LightDesignCoca-Cola

Coca-Cola lights nya burkar lanseras i fyra olika versioner för att konsumenter ska kunna välja den som bäst passar humöret för stunden, med uttrycken ”get it”, ”I’m in” och ”on top”. Enligt Coca-Cola är den nya designen en hyllning till uttrycksfullhet. 

LÄS MER: Coca-Cola lanserar hållbarhetsinitiativ med svenskproducerad kampanj

– Den nya limited edition-designen med fyra olika uttryck på burkarna av Coca-Cola light tror vi kommer uppskattas. Vi vill skapa uppmärksamhet för en omtyckt produkt som funnits i Coca-Colas portfölj länge samt återetablera Coca-Cola light inom populärkulturen genom att använda moderna uttryck, säger Cecilia Lindau, senior brand manager på Coca-Cola AB, i ett pressmeddelande. 

De nya burkarna finns på hyllorna redan nu och går att hitta i butik till och med augusti.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.