Design
Coca-Cola light vill hylla uttrycksfullhet med ny design
Publicerad: 11 mars 2020, 08:19
Coca-Cola light-burkarna får ny design. Foto: Coca-Cola
Nu lanserar Coca-Cola i Sverige ett nytt utseende på burkarna av Coca-Cola light. Enligt Coca-Cola är den nya designen en hyllning till uttrycksfullhet.
Coca-Cola lights nya burkar lanseras i fyra olika versioner för att konsumenter ska kunna välja den som bäst passar humöret för stunden, med uttrycken ”get it”, ”I’m in” och ”on top”. Enligt Coca-Cola är den nya designen en hyllning till uttrycksfullhet.
LÄS MER: Coca-Cola lanserar hållbarhetsinitiativ med svenskproducerad kampanj
– Den nya limited edition-designen med fyra olika uttryck på burkarna av Coca-Cola light tror vi kommer uppskattas. Vi vill skapa uppmärksamhet för en omtyckt produkt som funnits i Coca-Colas portfölj länge samt återetablera Coca-Cola light inom populärkulturen genom att använda moderna uttryck, säger Cecilia Lindau, senior brand manager på Coca-Cola AB, i ett pressmeddelande.
De nya burkarna finns på hyllorna redan nu och går att hitta i butik till och med augusti.