Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

De designar hårdrocksboxen

Publicerad: 6 februari 2013, 15:07

Den nya boxen är rivig.

Motörhead-vinet blev en stor snackis när det släpptes på den svenska markanden. Nu kommer det på låda, designad som en förstärkare.


"Att tappa upp sitt vin direkt ur en gitarrförstärkare är en dröm som nu blir sann för alla vinälskande hårdrockare".  

Så beskrivs Motörheads nya högoktaniga produkt som lanseras i Sverige i dagarna.   Bakom Motörhead-vinets design står kommunikationsbyrån aStory. De har tidigare gjort bandets vin och öl på flaska, och får nu förnyat förtroende.

Boxen i fråga är utformad som en förstärkare där designen tar fasta på lådans form. För den som vill känna på ett rejält gitarrsolo i flytande form får gå via Systembolagets beställningssortiment och slanta upp 329 kronor.

Arbetsgrupp:
Uppdragsgivare: Sari Wilholm och Yvonne Wener, Brands For Fans
Agent:  Beverages Per Minute  
CD/Design: Andreas Besterman, aStory
Original: Anders Wansulin, aStory
Projektledare och PR: Marko Määttä, aStory  
Copy: Hans Johansson Lemming, aStory

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.