Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Delade meningar om Zaras nya logotyp

Publicerad: 30 Januari 2019, 11:58

Det spanska modevaruhusets nya, sammanpressade logotyp är framtagen av designbyrån Baron & Baron.


Det är första gången sedan 2011 som det modevaruhuset Zara byter namn. Precis som den tidigare versionen är den nya logotypen varumärkets namn i versaler med serifer.

Logotypen är framtagen av designbyrån Baron & Baron vars grundare Fabien Baron även designat logotyper för Dior och Bottega Venetta. Vissa ser nu den nya logotypen som ett försök från Zara att slå sig in bland sina mer exklusiva konkurrenter.

Vad som är tydligt är att Zaras nya logotyp är ett tydligt avsteg från trenden med bolag som i allt högre utsträckning släpper avskalade logotyper.

Se Zaras tidigare logotyp här:

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.