Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Designbyrån SDL vann pitch

Publicerad: 13 februari 2009, 10:52

Stockholm Design Lab, SDL, har vunnit pitchen för Linnéuniversitetet. Byrån ska styra upp universitetets visuella identitet.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Design Lab

Totalt 18 byråer deltog i pitchen. Vinnare blev SDL som kommer att hjälpa det nya universitetet med den grafiska profilen.

– SDL är en välmeriterad designbyrå och den som bäst motsvarar de krav som Linnéuniversitetet ställer, motiverar Anna Strömblad, kommunikationsansvarig i fusionsarbetet mellan Högskolan i Kalmar och Växjö universitet, i en kommentar.

Arbetet inleds omgående. I mars räknar universitetet med att kunna presentera huvudriktningen i den nya identiteten.

Linnéuniversitetet är en hopslagning av Växjö universitet och Högskolan i Kalmar. Målet är att det nya universitetet ska inleda sin verksamhet den 1 januari 2010. Universitetet beräknas ha 25 000 elever och 2 000 anställda till en början.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Stockholm Design Lab

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.