Design
Designchefen om Telias uppdaterade visuella identitet: ”Enklare att jobba med”
Publicerad: 24 februari 2022, 14:46
Nytt typsnitt, varmare färger och en design som enklare kan översättas till digitala kanaler. Telia moderniserar den visuella identiteten för att förenkla arbetet för designers och göra varumärket tydligare för användaren.
I samband med att Telia skulle användas som företagsnamn på alla marknader 2014/2015 togs en ny identitet fram i samarbete med varumärkesbyrån Wolff Olins. Där och då handlade det om
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.