Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Designchefen om Telias uppdaterade visuella identitet: ”Enklare att jobba med”

Publicerad: 24 februari 2022, 14:46

Nytt typsnitt, varmare färger och en design som enklare kan översättas till digitala kanaler. Telia moderniserar den visuella identiteten för att förenkla arbetet för designers och göra varumärket tydligare för användaren.


Ämnen i artikeln:

TeliaVarumärkeDigitalNyheterKurppa Hosk

I samband med att Telia skulle användas som företagsnamn på alla marknader 2014/2015 togs en ny identitet fram i samarbete med varumärkesbyrån Wolff Olins. Där och då handlade det om

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.