Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Det finska vodkamärkets nya identitet återvänder till rötterna

Publicerad: 16 Maj 2016, 09:20

Koskenkorvas nya design.

Koskenkorva Vodka får ett retroinspirerat uttryck av varumärkesbyrån Grow.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerGrowFörpackningDesign

Det finska vodkamärket Koskenkorva är känt över stora delar av världen. När de nu uppdaterar sin identitet hämtar de inspiration från rötterna i den lilla byn med samma namn i sydöstra Finland. Etiketten och flaskornas form är vintageinspirerad och ska kännas "geniun".

Byrån som har gjort jobbet är varumärkes- och designbyrån Grow.
– Vi letade efter en designpartner under en ganska lång tid. Och sedan hittade vi Grow som under ledning av byråns CD och designer Niclas Engsäll genast förstod vad vi letade efter. Vi tycker det är extra spännande att nya Koskenkorva är resultatet av ett sant nordiskt samarbete, säger Kirsi Puntila, Marketing and Spirits Category Director på Altia i ett pressmeddelande.

På Grow har de haft ambitionen att skapa en identitet som bättre reflekterar varumärkes ursprung.  
– Även om den klassiska vodkan i sig inte har förändrats, så ger den nya designen nu en mer rättvis representation av vad varumärket står för, säger Jonas Carlberg, Art Director och designer på Grow. Den signalerar äkthet och trovärdighet, vilket värderas högt av dagens konsumenter.

Arbetsgrupp:
Susanna Grönblom, Client Director
Niclas Engsäll, Creative Director
Jonas Carlberg, Art Director/Designer
Katie Trant, Copywriter
Linda Berglund, Project Manager
Alex Karlsson, Final Art

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.