Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

"Diskussionen är helt ointressant"

Publicerad: 10 september 2008, 09:47

Idag skriver norska Dagens Næringsliv om likheterna mellan Norska Postens färska logotyp och London Clearing House logga. Andreas Rosenlew på Grow tycker att plagiatdiskussionen är helt ointressant.


Andreas Rosenlew. Foto: Hanna Teleman

– Det här är så förväntat av er. Jobbar man med grafiska element finns det ett visst antal uttryck. De är färre än antalet företag. Därför händer sånt här titt som tätt.

Men tycker du att de två logotyperna är lika?
– Jag har inget intresse av att ge mig in i någon polemik. Det här kommer inte att påverka oss. Vi har viktigare saker att göra för alla våra internationella kunder än att prata med svenska branschmedier.

Christian Sinding på Brand Consulting är av en annan åsikt.
– Postens nya logga är ett plagiat av London Clearing House-loggan och måste stoppas ögonblickligen, säger han till norska DN.no.

– Det här går inte an. Posten är ett stort seriöst företag och kan inte ha en efterapad logotyp. Det är tydligt att designbyrån Grow inte gjort ett tillräckligt bra jobb. Posten måste stoppa loggan omedelbart, få tillbaka pengarna från byrån och få en ny byrå som kan göra en ny logotyp.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.