Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Efter banktillståndet – Northmill gör fullständig reboot

Publicerad: 23 Oktober 2020, 08:35

Northmill presenterar ny visuell identitet, logotyp och koncept under namnet ”The power of we”.


Ämnen i artikeln:

NorthmillEssen

Förra året fick Northmill sitt banktillstånd, något som inledde en ny fas i bolagets historia. Efter de nya förutsättningarna tillsatte de Mattias Hallgrim, tidigare CMO på Zmarta, som ny marknadschef med uppdraget att etablera Northmills bankerbjudande.

Nu presenterar de sin nya rebrandning med nytt varumärkeslöfte och koncept, ”The power of we”. I arbetet har de samarbetat design- och varumärkesbyrån med Essen International. Samtidigt går de från en multi- till singlebrand-strategi.

Tanken är att det nya konceptet ska signalera vad Northmill kallar en ”kollektivistisk approach” som utgår från kunderna och positionera banken som ett bolag för framtiden.

Se några av de uppdateringarna nedan!

Northmills kontor

Den nya logotypen

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

NorthmillEssen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.