Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Electrolux nya passion för design

Publicerad: 20 februari 2009, 16:13

Electrolux blir ny huvudpartner till utställningen Design Passion. Enligt företaget gör lågkonjunkturen att de nu vill möta konsumenten på ett mer personligt plan.


– Det fysiska mötet med konsumenten är extremt viktigt, säger Martin Hedström, nordisk marknadsdirektör på Electrolux, i en kommentar till det nya samarbetet. Han fortsätter.
– Vi ser Design Passion som en oerhört intressant möjlighet för att hela den stora kundgrupp som är intresserad av design och inredning ska få möta våra produkter i en dynamisk och inspirerande miljö. Det är viktigt för oss att rent handfast kunna visa hur vi verkligen tänker på konsumentens behov i varje moment av vår process.

Utställningen, som pågår mellan den 18 april och 31 maj, är en sponsringsfinansierad designutställning i Stockholm.

Bakom projektet står Sköna Hems före detta chefredaktör Lotti Ander, Sophie Wachtmeister och Peter Fahlberg. Målet med utställningen är att låta svenska arkitekter och designers skapa fritt och visa upp sina idéer om hur vi kan bygga och inreda för ett smartare och vackrare liv.

Design Passion samarbetar även med Bredbandsbolaget, Jones Lang LaSalle, Panaxia, Auktionskompaniet, Alcro, Bygg-Ole, Big bag.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.