Design
Electrolux nya passion för design
Publicerad: 20 februari 2009, 16:13
Electrolux blir ny huvudpartner till utställningen Design Passion. Enligt företaget gör lågkonjunkturen att de nu vill möta konsumenten på ett mer personligt plan.
LF
Linda Fagerlind
– Det fysiska mötet med konsumenten är extremt viktigt, säger Martin Hedström, nordisk marknadsdirektör på Electrolux, i en kommentar till det nya samarbetet. Han fortsätter.
– Vi ser Design Passion som en oerhört intressant möjlighet för att hela den stora kundgrupp som är intresserad av design och inredning ska få möta våra produkter i en dynamisk och inspirerande miljö. Det är viktigt för oss att rent handfast kunna visa hur vi verkligen tänker på konsumentens behov i varje moment av vår process.
Utställningen, som pågår mellan den 18 april och 31 maj, är en sponsringsfinansierad designutställning i Stockholm.
Bakom projektet står Sköna Hems före detta chefredaktör Lotti Ander, Sophie Wachtmeister och Peter Fahlberg. Målet med utställningen är att låta svenska arkitekter och designers skapa fritt och visa upp sina idéer om hur vi kan bygga och inreda för ett smartare och vackrare liv.
Design Passion samarbetar även med Bredbandsbolaget, Jones Lang LaSalle, Panaxia, Auktionskompaniet, Alcro, Bygg-Ole, Big bag.