Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Falkeskogs visar upp medarbetarna på nya förpackningarna

Publicerad: 26 februari 2019, 12:15

Falkeskogs nya förpackningar ska visa upp innehållet i burkarna på ett "ärligt och transparent sätt". På förpackningarna kommer även företagets personal att synas.


Enligt Falkeskog väljer man att visa upp medarbetarna på de nya förpackningarna för att visa att varumärket "står för innehållet". De lyfter även fram att det är ett sätt för dem att visa på att sortimentet präglas av att Falkeskog är ett fem generationer gammalt familjeföretag.

– Med det sagt betyder det inte att vi är felfria. Däremot kommer vi aldrig att dölja hur vi arbetar, var våra råvaror kommer ifrån eller vad våra produkter innehåller. Det finns alltid förbättrings- möjligheter och vi ser det som ett ständigt arbete att utveckla vår verksamhet för att hela tiden kunna erbjuda bättre och godare produkter, säger Falkeskogs vd Karl Vilhelm Beckman, som själv finns avbildad på förpackningarna.

Samtidigt som man lanserar de nya förpackningarna har man även sett över hela sortimentet och plockat bort, utvecklat och lanserat en rad produkter.

– Det här blir även ett tillfälle för oss att förnya en kategori som stått stilla under en väldigt lång tid. Sill är i dag något som är starkt förknippat med högtider som påsk, midsommar och jul. Vi vill visa att det är mycket mer än så, säger Karl Vilhelm Beckman.

Se ytterligare exempel på Falkeskogs nya förpackningsdesign nedan. Längst ned ser du även de tidigare förpackningarna.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.