Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Familjen auktionerar ut grafisk profil under Musikhjälpen

Publicerad: 10 december 2021, 09:53

Familjens designteam till vänster, till höger årets programledare för Musikhjälpen: Anis Don Demina, Britta Zackari och Oscar Zia.

Foto: Familjen / Mattias Ahlm

Familjen Sthlm auktionerar ut 250 timmars designarbete till förmån för Musikhjälpen.


Ämnen i artikeln:

FamiljenMusikhjälpen

Musikhjälpen sänds årligen sedan 2008 och samlar in pengar till olika välgörande ändåmal. Årets tema är ”För en värld utan barnarbete”. 

Familjen Sthlm väljer att stötta Musikhjälpen genom att auktionera ut en grafisk profil. Utropspriset är 10 000 kronor och arbetet motsvarar upp till 250 timmars arbete, skriver man i annonsen.

– Vi är en byrå som vill bidra till en positiv samhällsutveckling. Att auktionera ut det vi kan bäst, vår kreativitet, och på så sätt bidra till bättre villkor för världens barn känns helt rätt i magen, säger Anna Kagervall, head of design på Familjen.

Initativet togs av Isabelle Rudström-Österlund, som är designer på byrån.

– Det ska bli spännande att följa det här. Jag hoppas att det leder till ett kul samarbete med ett spännande företag som vi utan Musikhjälpen inte hade hittat till, samtidigt som vi tillsammans bidrar till något gott, säger hon.

För den som är sugen på att buda är auktionen tillgänglig på Tradera fram till den 19 december.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

FamiljenMusikhjälpen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.