Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag13.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Froosh får uppfräschade förpackningar

Publicerad: 9 mars 2020, 09:03

Bakom Froosh nya förpackningsdesign står byrån Super Tuesday.


Ämnen i artikeln:

FrooshSuper tuesday

Under 10-talet har marknaden för färdiga smoothies exploderat. En av de största aktörerna på marknaden är Fazer-ägda Froosh, ett varumärke som i höstas inledde ett samarbete med designbyrån Super tuesday. Uppdraget var att göra om designen i grunden.

– Den tidigare flaskan var huvudsakligen driven av fyndig copy. Insights visade att de tyvärr inte hade någon effekt, utan snarare ledde till att produkterna blev otydliga, både sett till kategori och smak. Vi förstärkte därför alla viktiga element vilket har lett till ett mer distinkt varumärke och renodlade produkter, säger Yashar Niknam, creative director på Super Tuesday.

De tidigare förpackningarna

De nya förpackningarna håller just nu på att rullas ut i Norden, Baltikum, Tyskland, Tjeckien och Slovakien.

”Vi vill bygga ett varumärke som får konsumenterna att le och älska frukt. Ett varumärke som är synonymt med fantastisk smak, naturliga ingredienser, och sitt härliga sätt att se på livet. Tillsammans med Super Tuesday känner jag att vi har förädlat ett redan omtyckt varumärke till ett modernt framtidsvarumärke som levererar på dagens konsumentbehov och möjliggör tillväxt, säger Petra Winberg, brand & category director på Froosh, Fazer Lifestyle Foods.

Arbetsgrupp

Team Super Tuesday:

Client Director - Simon Kamras

Creative Director - Yashar Niknam

Client Manager - Ebba Vålvik

Designer - Andreas Damberg

Team Froosh:

Brand & Category Director: Petra Winberg

Brand & Product Manager Julia Weijola

Marketing Coordinator: Sumenta Frykgård

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FrooshSuper tuesday

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.