Design
Froosh får uppfräschade förpackningar
Publicerad: 9 mars 2020, 09:03
Bakom Froosh nya förpackningsdesign står byrån Super Tuesday.
Ämnen i artikeln:
FrooshUnder 10-talet har marknaden för färdiga smoothies exploderat. En av de största aktörerna på marknaden är Fazer-ägda Froosh, ett varumärke som i höstas inledde ett samarbete med designbyrån Super tuesday. Uppdraget var att göra om designen i grunden.
– Den tidigare flaskan var huvudsakligen driven av fyndig copy. Insights visade att de tyvärr inte hade någon effekt, utan snarare ledde till att produkterna blev otydliga, både sett till kategori och smak. Vi förstärkte därför alla viktiga element vilket har lett till ett mer distinkt varumärke och renodlade produkter, säger Yashar Niknam, creative director på Super Tuesday.
De tidigare förpackningarna
De nya förpackningarna håller just nu på att rullas ut i Norden, Baltikum, Tyskland, Tjeckien och Slovakien.
”Vi vill bygga ett varumärke som får konsumenterna att le och älska frukt. Ett varumärke som är synonymt med fantastisk smak, naturliga ingredienser, och sitt härliga sätt att se på livet. Tillsammans med Super Tuesday känner jag att vi har förädlat ett redan omtyckt varumärke till ett modernt framtidsvarumärke som levererar på dagens konsumentbehov och möjliggör tillväxt, säger Petra Winberg, brand & category director på Froosh, Fazer Lifestyle Foods.
Arbetsgrupp
Team Super Tuesday:
Client Director - Simon Kamras
Creative Director - Yashar Niknam
Client Manager - Ebba Vålvik
Designer - Andreas Damberg
Team Froosh:
Brand & Category Director: Petra Winberg
Brand & Product Manager Julia Weijola
Marketing Coordinator: Sumenta Frykgård