Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

GAP:s nya logga sågas

Publicerad: 7 oktober 2010, 11:27

Amerikanska klädkedjan Gap har gjort om sin logga. Och designkollektivet rasar.


Den gamla och nya logotypen.

Det är först när en logga får ny design som den gamla designen får sin uppskattning.

Nyligen hyllades Itunes gamla logga när den ersattes med en ny.

Och nu totalsågas amerikanska HM-konkurrenten Gap för sin nya logga.

Reklam- och designbloggen A Welsh View skriver: "Det framgår att Gap har antingen designat om sin logga med hjälp av Word Art eller genomfört en grundskoletävling".

Det designmänniskorna främst hänger upp sig på är att Gap använt sig av typsnittet Helvetica. Det får loggor att se trista ut, menar varumärkesbloggen Brand New och förtydligar med: "Jag hatar Helvetica i loggor".

Designbloggen Iso50 har redan dragit igång en tävling där deltagarna ska presentera bättre loggor för Gap.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.