Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Garbergs_project vinner Björn Borg

Publicerad: 18 Juni 2013, 13:02

I höstas vann reklambyrån Garbergs det globala kommunikationsuppdraget för Björn Borg. Nu vinner deras designbyrå Garbergs_project, tillsammans med arkitektbyrån ArrhovFrick, uppdraget att ta fram ett nytt butikskoncept.


Ämnen i artikeln:

Garbergs_projectBjörn Borg

Tidigare i år gick Björn Borg ut i en stor pitch för att upphandla en global reklambyrå. Garbergs vann och i slutet på sommaren går första kampanjen i nya konceptet upp.

Nyligen gick Björn Borg ut i pitch igen. Denna gång för att upphandla en samarbetspartner för att utveckla ett nytt butikskoncept.

Nu har Garbergs designbyrå Garbergs_project vunnit uppdraget tillsammans med arkitektbyrån ArrhovFrick.

– Vi har en spännande resa framför oss med vårt nya koncept. Det kommer vara viktigt för oss att hålla ihop alla delar. Från kampanjbild till butik. Därför blir det effektivt att vår huvudbyrå och nya designbyrå är systerbolag och sitter tillsammans, säger Lina Söderqvist, global marknadschef på Björn Borg.  

På Garbergs_project är man glad efter upphandlingen och ser också stora fördelar med det nya samarbetet.

–Vi är naturligtvis jätteglada över en prestigekund som Björn Borg. Sen finns det många fördelar med att våra kollegor har reklamuppdraget. Vi kommer kunna jobba smart och dra stor nytta av varandra, säger Åsa Berg, vd och projektledare på Garbergs_project.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Garbergs_projectBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.