Design
Gårdschips gör om designen – här är byrån bakom
Publicerad: 21 januari 2022, 08:48
Halländska Gårdschips bestämde under förra året att göra om förpackningsdesignen. Byrån bakom är Super Tuesday.
Gårdschips ingår i företaget Premium Snacks Nordic, som också äger Exotic Snacks. När man bestämde sig för att göra en re-design av sortimentet var det en total omgörning som var målet.
– Vi ville skapa en enkel, tydlig och mer särskiljande förpackningsdesign för Gårdschips i linje med de värden som vårt premiumvarumärke står för. Vi upplevde att det var dags att göra ett omtag kring designen och ville ta för oss mer i butikshyllan. Uppdraget gick till Super Tuesday som tog fram ett riktigt starkt koncept som nu fått ett tydligare och mer attraktivt visuellt uttryck, säger Marie Eklund, marknadschef Premium Snacks Nordic, i ett pressmeddelande.
Super Tuesday har tidigare arbetat med både Pressbyrån och Frooshs designer, och köpte nyligen reklambyrån Strays för att kunna ge ett mer omfattande erbjudande.
LÄS MER: Super Tuesday köper reklambyrå: ”Det här är vägen framåt”
– Vi har arbetat med Marie tidigare när hon var marknadschef på Valio, och vet vilken modig och duktig köpare hon är. Vi bestämde oss tillsammans för att göra ett omtag som verkligen fokuserade på att skapa en helt ny känsla i butik. En stor designförändring som andas modernitet, smak och (halländskt) hantverk, kommenterar Yashar Niknam, creative director på Super Tuesday.
Alla befintliga smaker har nu fått nya designer och dessutom kommer nya smaker att lanseras kontinuerligt.
Arbetsgrupp
Team Super Tuesday:
Client Director - Simon Kamras
Creative Director - Yashar Niknam
Client Managers – Charlotta Richard/Elin Tivemark
Designer - Andreas Bengtsson
Illustratör – Tomas Lindell, Rithuset
Team Gårdschips:
Marknadschef – Marie Eklund
Platschef – Hanna Åhsberg
Kategori och inköpschef – Mikaela Kroon