Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Gina Tricot satsar med internationellt sortiment

Publicerad: 14 augusti 2013, 08:55

Gina Tricot kommer under hösten att bredda och dela upp sitt sortiment i fyra koncept som kommer att synas både i marknadsföring och butik.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Denna nya satsning på ett bredare sortiment tar form genom White, Black & Grey label, samt New Classics - fyra koncept för fyra olika konsumentgrupper med tydliga avdelningar i butik. Kampanjen kommer att visas i såväl marknadsföring som i butikerna och går igång 22 augusti.

De nya koncepten ska bättre tillgodose kundens önskemål om ett bredare sortiment med något för alla.

– Detta är den största förändringen hittills i kedjans historia. Vi har ändrat hela vår inköpsorganisation och tagit ett viktigt steg mot att bli en internationell modekedja. Det kommer att synas tydligt både i butik och i marknadsföring, men framförallt i våra kollektioner, säger Jörgen Appelqvist, VD Gina Tricot.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.