Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Göteborg får ny logga

Publicerad: 13 augusti 2009, 07:06

Göteborg ska marknadsföras med en ny logotyp. Ut åker det gamla stadsvapnet och ersätts med Go:teborg.


Ämnen i artikeln:

Göteborg & CoHappy F&B

– Vi har följt utvecklingen i omvärlden och vår bedömning är att det var dags för en förändring efter snart 20 år. Den nya grafiska profilen kommer att genomsyra all kommunikation för bolaget och all marknadsföring för besöksstaden och destinationen Göteborg. Det blir ett tilltal som känns igen och som stärker bilden av vår stad, säger Leif Nilsson vd på Göteborg & Co i en presskommentar.

Den nya logotypen kommer nu att pryda turistbyråer, på Landvetter och på infarten till Göteborg. Arbetet med den ny profilen har pågått i ett år. Happy F&B fick uppdraget att ta fram formen. För de har de fakturerat 965 000 kronor ,enligt GP.

Den nya profilen börjar användas idag. Ikväll kommer Göran Johansson, styrelseordförande i Göteborg & Co, att visa upp loggan i en fem meter stor modell som visas vid Storan.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Göteborg & CoHappy F&B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.