Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Grand Hôtel får ny profil

Publicerad: 6 april 2011, 15:55

Grand Hôtel Stockholm har ny varumärkes- och designbyrå – Dolhem Design. Det nya samarbetet omfattar att utveckla hotellets visuella profil och kommunikationsmaterial.


Ämnen i artikeln:

Dolhem Design

Grand Hôtel

Byrån står sedan tidigare bakom den prisbelönta designen för hotellets Guide Michelin-restaurang Mathias Dahlgren.
– Vi har valt Dolhem Design som långsiktig samarbetspartner eftersom de har en unik kompetens inom premiumvarumärken och verkligen förstår vår verksamhet, säger Grand Hôtels komersielle direktör Tuomas A. Liewendahl.

Tillsamman med Grand Hôtel har Dolhem Design skapat en strategisk grund för vad den uppdaterade profilen ska kommunicera, som bland annat mynnat ut i pay-offen ”Share a Grand Experience”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare

VD: Marie-Louise Kjellström

Kommersiell direktör: Tuomas A. Liewendahl

MArknadschef: Filip Odelius

Dolhem Designs arbetsgrupp:

Creative Director: Christophe Dolhem

Senior designer: Jan Vana

Projektledare: Catharina Schött

Copywriter: Annika Edestrand

Produktionsledare: Emmilie Ruthér

Junior desigener: Mathias Eriksson

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Dolhem Design

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.