Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 6 april 2011, 15:55
Grand Hôtel Stockholm har ny varumärkes- och designbyrå – Dolhem Design. Det nya samarbetet omfattar att utveckla hotellets visuella profil och kommunikationsmaterial.
Ämnen i artikeln:
Dolhem DesignGrand Hôtel
Byrån står sedan tidigare bakom den prisbelönta designen för hotellets Guide Michelin-restaurang Mathias Dahlgren.
– Vi har valt Dolhem Design som långsiktig samarbetspartner eftersom de har en unik kompetens inom premiumvarumärken och verkligen förstår vår verksamhet, säger Grand Hôtels komersielle direktör Tuomas A. Liewendahl.
Tillsamman med Grand Hôtel har Dolhem Design skapat en strategisk grund för vad den uppdaterade profilen ska kommunicera, som bland annat mynnat ut i pay-offen ”Share a Grand Experience”.
Uppdragsgivare
VD: Marie-Louise Kjellström
Kommersiell direktör: Tuomas A. Liewendahl
MArknadschef: Filip Odelius
Dolhem Designs arbetsgrupp:
Creative Director: Christophe Dolhem
Senior designer: Jan Vana
Projektledare: Catharina Schött
Copywriter: Annika Edestrand
Produktionsledare: Emmilie Ruthér
Junior desigener: Mathias Eriksson
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
Dolhem Design