Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 20 oktober 2014, 11:16
Elisas nya identitet.
Med över 2,5 miljoner kunder är Elisa Finlands största teleoperatör. Med hjälp av Grow har de gjort en rejäl översyn av varumärket.
Ämnen i artikeln:
GrowDe senaste åren har Elisa växt genom förvärv och affärsutveckling. Nu vill de konsolidera varumärket och samtidigt visa upp den bredd som företaget står för.
Grow har tagit fram en ny identitet som ska visa att företaget är innovativt och mångdimensionellt. Den tidigare logotypen var platt och vit-blå medan den nya är färgglad och tredimensionell.
– Vi agerar i en tid av konvergens när strategier måste vara flytande och smidighet är ett villkor för framgång. Det är definitivt en utmaning – men en positiv möjlighet för den som är alert. Det är också det vi vill uttrycka samt orsaken till att vi ville förnya varumärket för att synliggöra vad vi kan erbjuda på ett tydligt, lättförståeligt och samlat sätt när vi expanderar såväl horisontellt som vertikalt samt internationellt, säger vd Veli-Matti Mattila i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Grow