Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Design

Grow dressar upp teleoperatör

Publicerad: 20 oktober 2014, 11:16

Elisas nya identitet.

Med över 2,5 miljoner kunder är Elisa Finlands största teleoperatör. Med hjälp av Grow har de gjort en rejäl översyn av varumärket.


Ämnen i artikeln:

Grow

De senaste åren har Elisa växt genom förvärv och affärsutveckling. Nu vill de konsolidera varumärket och samtidigt visa upp den bredd som företaget står för.

Grow har tagit fram en ny identitet som ska visa att företaget är innovativt och mångdimensionellt. Den tidigare logotypen var platt och vit-blå medan den nya är färgglad och tredimensionell.  

– Vi agerar i en tid av konvergens när strategier måste vara flytande och smidighet är ett villkor för framgång. Det är definitivt en utmaning – men en positiv möjlighet för den som är alert. Det är också det vi vill uttrycka samt orsaken till att vi ville förnya varumärket för att synliggöra vad vi kan erbjuda på ett tydligt, lättförståeligt och samlat sätt när vi expanderar såväl horisontellt som vertikalt samt internationellt, säger vd Veli-Matti Mattila i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Grow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.