Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Design
Publicerad: 28 augusti 2009, 06:43
Gratiis branschen. Ni har fått en ny logga. R. blir Komm när Sveriges Kommunikationsbyråer tar fram en ny grafisk profil.
Ämnen i artikeln:
Sveriges KommunikationsbyråerSveriges Kommunikationsbyråers nya grafiska profil.
Tanken är att det långa och deskriptiva nya namnet Sveriges Kommunikationsbyråer ska bli Komm i dagligt tal. Reklamförbundets gamla webbadress Reklam.se byts också till Komm.se.
– Sveriges Kommunikationsbyråer är ett beskrivande namn och utför det jobbet galant. I dagligt tal har vi som arbetar på kansliet och rätt många av dem vi har daglig kontakt med, redan börjat säga Komm! Det är väl inte helt otänkbart att andra gör som vi, säger vd Björn Rietz i en kommentar.
Sveriges Reklamförbunds logotyp ersätts nu.
Bakom den nya profilen ligger John Jacobson på Jacobson Vellinga Design. En designer som Björn Rietz jobbat med både på Paradiset och DDB.
– Att skapa logotypen för det förbund som alla duktiga kollegor även ingår i är lite som att vakta ishockeymålet naken, säger John Jacobson på JVD som skapat logotypen. Man har allas blickar på sig och det finns risk för att det kommer att göra mycket ont om de börjar skjuta på en.
Logotypen är första steget i jobbet med att ta fram en helt ny profil för Sveriges Kommunikationsbyråer.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Sveriges Kommunikationsbyråer