Design
Hedvig och danskt modehus lanserar kollektion – inspireras av urspårade hemmafester
Publicerad: 23 februari 2023, 10:30
Försäkringsbolaget Hedvig och modevarumärket (di)vision lanserar nu minikollektionen Tablewear tillsammans.
När danska (di)vision höll visning för sin höst/vinter-kollektion var Hedvig med som försäkringsbolag för visningen, något som integrerades i inredningen som drog inspiration från en spårad hemmafest. Gästerna klev alltså in i en lokal där de såg ut som festen var över med rödvinsspill och trasiga saker överallt.
Nu tar bolagen nästa steg i samarbetet och lanserar en minikollektion där man återbrukat dukarna från modevisningen och inspirerats från den sista outfiten från visningen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Instagram är blockerad under “Visa våra partners”.
Tablewear-kollektionen drar inspiration från tidiga 00-talet och vill fira livets ofullkomligheter, något som Hedvig också speglar i sin varumärkeskommunikation, som ofta fokuserar på att kunna ha roligt utan att oroa sig för sina saker.
LÄS OCKSÅ: Hedvig uppmanar sina studentmedlemmar att fatta dumma beslut
– Kollektionen fångar Hedvig-perspektivet: att leva ett liv utan onödig oro eller rädsla. Med rätt tänkesätt kan en fläck bli en påminnelse om en fantastisk natt i stället för en olycka, säger Petter Swanberg, creative director på Hedvig, i ett pressmeddelande.
Plaggen kommer distribueras via en tävling på bolagens sociala medier i slutet av februari.
– Kollektionen tvingar betraktaren att tänka i nya banor och finna skönhet i något som tidigare setts som trasigt eller trasigt. På det sättet hyllar kollektionen själva kärnan i båda våra varumärken – hur man lever livet till fullo utan bekymmer eller ånger, säger Simon Wick, grundare och kreativ chef på (di)vision.
Bild 1/4