Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Design

Identity Works hjälper Svensk Adressändring med tjänstedesign och ny visuell identitet

Publicerad: 25 September 2020, 08:24

Svensk Adressändring rullade nyligen ut en ny webbplats och ny visuell identitet. Arbetet har utförts tillsammans varumärkesbyrån Identity Works och lanseras nu i flera steg.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksIdentitetVarumärke

Varje år tar över 600.000 människor hjälp av Svensk Adressändring. Målet i Identity Works arbete har varit att låta varumärkeslöftet genomsyra kundmötet för att se till att ännu fler brev kommer fram till rätt adress.

I Sverige flyttar vi i en allt högre utsträckning både permanent och tillfälligt. Det nya Adressändring är utformat utifrån Användarnas behov och, en för många, varierande livssituation. Den nya plattformen handlar om att förenkla, för olika målgrupperna med olika behov.

– Det är alltid extra spännande att jobba med ett folkkärt varumärke man själv vuxit upp med. Nu när vi tillsammans tog nästa steg med tjänsten var det viktigt att låta användarens helhetsupplevelse stå i centrum från start till mål. Kundresan var vår utgångspunkt för att förenkla paketeringen av produkterna, guida användaren genom flytten och introducera rätt erbjudande vid rätt tillfälle, säger Hanna Ander, service designer på Identity Works. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.